Як одного разу сказав співзасновник американської компанії Sun Microsystems Винод Хосла, навіть якщо стартап отримає інвестиції, це ще не означає, що він буде успішним. Дійсно: будь-яке починання в бізнесі вимагає не тільки матеріальних засобів, а й відмінної ідеї, а також згуртованої професійної команди, грамотної бізнес-моделі та вдалого часу для виходу на ринок. Тільки склавши все це разом, компанія-стартап зможе ефективно розвиватися. Колись і наше агентство “SerpTop” можна було назвати стартапом... Більше того: за час роботи через наші руки пройшли десятки сайтів для компаній, які лише розпочинали свою діяльність та хотіли залучити клієнтів, партнерів та інвесторів через Інтернет.

Сьогодні таке рішення є вірним, тому що Інтернет пропонує для талановитого бізнесу воістину необмежені можливості... Їх потрібно лише правильно залучити, а потім – і використовувати. Про те, що потрібно для того, щоб розпочати стартап в Інтернеті, і як зробити його успішним через сайт, і йтиметься у цій статті. Для початку давайте розберемося з тим, що означає це новомодне слово - "startup"? З англійської мови вона перекладається як «молода компанія-початківець» або «нещодавно створений бізнес», що відповідає визначенню, яке дає всезнайка Вікіпедія. Нерідко під ним мають на увазі нову ідею, яку ставлять на рейки підприємництва, створюючи бізнес-проект.

До речі, розробник Gmail Пол Бакхайт, отримавши свого часу престижну нагороду The Economist Innovation Awards, зробив акцент на тому, що успішний стартап - це не обов'язково зовсім новий бізнес. Його особливістю може стати і внесення свіжої ідеї в те, що вже існує. У будь-якому випадку, з чого б Ви не починали, Вашому стартапу буде потрібний розвиток... А без правильного просування в мережі Інтернет воно неможливе!
Маючи нагоду, хочемо для Вас запропонувати онлайн тренінги з проджект менеджменту в Україні, а також, онлайн тренінги управління та мотивація персоналу: обмеження та можливості в умовах кризи.

"Правильний" сайт докладно розповість про Ваш продукт, залучить аудиторію, налагодить з нею контакт і зміцнить його, зробить бренд впізнаваним, доповнить клієнтську базу. Для того, щоб зі слів все це перетворилося на справу, потрібно правильно розробити структуру, створити відповідний зміст для сайту, а також розробити стратегію просування з урахуванням мети бізнесу, особливостей ЦА та задіяних каналів реклами.

Навіть найкраща стратегія буде марною, якщо її неможливо втілити
Перше питання, яке виникає у будь-якого стартапера, – "Що важливіше: сайт чи стратегія?". Звичайно ж, оптимально визначитися з останньою і лише потім створювати під неї технічне завдання на розробку сайту… Однак, якщо він вже існує, доведеться попітніти для того, щоб розробити стратегію, а потім адаптувати його до неї.

Що потрібно врахувати для того, щоб створити ефективну стратегію просування стартапу?

*** ЦА та її особливості
Розуміння того, для кого Ви робите свій продукт, – основне для будь-якого підприємця. Для цього можна поставити себе на місце клієнта і подумати про те, де він шукає дані про продукцію, подібну до Вашої, що його цікавить в першу чергу... Хороше рішення - зібрати групу для тематичного опитування і дізнатися про все з перших рук.

*** Ринок та конкуренти
В умовах насиченості ринку пропозиціями винайти інноваційний продукт буває непросто... А тому нерідко стартапери пропонують те, що вже є, але в удосконаленому вигляді. Для того, щоб успішно просуватися, потрібно добре знати свій ринок та своїх конкурентів, їхні пропозиції, помилки та успішні ходи. Так Ви зможете визначити для себе, на чому саме потрібно наголошувати під час просування, як створити по-справжньому цікаву пропозицію і чим залучити ЦА. Просто зробіть все це краще ніж Ваші конкуренти!

*** Цілі та терміни
Отже: Ви знаєте все про пропозиції на ринку Вашого продукту, вивчили смаки та переваги цільової аудиторії… Що ж, тепер – саме час поставити собі цілі, які зможете реалізувати в тих умовах, в яких знаходитесь. Не забудьте про терміни, за які плануєте їх досягти: вони також мають бути реальними.

*** Канали для просування
Канали для реклами визначаються з урахуванням особливостей ЦА, досвіду конкурентів та поставлених перед сайтом молодої компанії цілей. Якщо Ваш продукт є абсолютно унікальним, Вам доведеться попрацювати, щоб формувати попит на нього. З цією метою для моделі «бізнес – клієнт» або малого бізнесу можна використовувати соціальні мережі. В інших випадках SMM може забезпечити Вашому бренду та продукту впізнаваність, дасть можливість контактувати з ЦА, підігрівати її інтерес та створювати про Вас враження як про експерта у своїй сфері, проте очікувати на швидкі продажі не варто.

Що стосується SEO, то його варто відкласти до тих пір, коли стартап почне приносити прибуток. Справа в тому, що він вимагатиме куди серйозніших капіталовкладень і, як мінімум, кілька місяців для того, щоб залучити на сайт трафік. Його ефект буде тривалішим, ніж, скажімо, від SMM.

Який висновок можна зробити із вищевикладеного? Правильно розроблену стратегію можна порівняти з картою, де прокладено маршрут Вашого руху. Якщо він складений правильно, то обов'язково приведе Вас до пункту призначення – інакше кажучи, стане запорукою створення сайту, який вирішуватиме поставлені завдання.
P/S: статті поради з нашого сайту - як просувати сайт у Google. SEO для Google правильно? А також, SEO просування сайту в Google, поради спеціалістів, і не менш корисна стаття - как прогреть IP-адрес, щоб краще працював?